SELAMAT DATANG

SELAMAT DATANG

Isnin, 20 Januari 2014

Apakah madu sidr?

MADU SIDR ALWAFA

Assalamualaikum

Madu lebah sudah dikenali sejak zaman Firaun yang memerintah Mesir pada tahun 300 sebelum Masihi hingga ke tamadun Parsi, Greek dan Rom sebagai satu cara penjagaan kesihatan.
Menurut sejarah Islam, penggunaan madu lebah dalam perubatan sangat masyhur dan bertepatan dengan Firman Allah dalam ayat 68 hingga 69 surah An-Nahl yang bermaksud; “Madu penyembuh segala penyakit manusia dan Al Quran penyembuh segala penyakit hati”

Lambakan madu di pasaran yang kebanyakannya tiruan menyebabkan masyarakat kurang yakin dgn rawatan menggunakan madu yang sememangnya telah dinyatakan oleh Allah taala tentang khasiatnya di dalam penyembuhan penyakit.

Madu Sidr merupakan madu daripada Negara Yaman yang terbaik di dunia. Khasiat madu sidr dikatakan yang paling tinggi nilainya dan juga mempunyai nilai perubatan yang tinggi.
Madu sidr dihasilkan di Pergunungan Hadramaut, Semenanjung Arab yang masih bebas daripada pencemaran. Lebah madu sidr mengambil nektar dari pokok sidr sahaja (monoflora). Pokok sidr di Yaman dipercayai adalah pokok yang tertua di dunia. Hampir semua bahagian pokok ini digunakan oleh masyarakat tempatan untuk tujuan kesihatan kerana mempunyai khasiat yang tinggi.
Oleh itu, madu sidr yang berasal daripada pokok sidr juga mempunyai nilai khasiat dan perubatan yang lebih tinggi berbanding jenis-jenis madu lain. Madu sidr amat mujarab untuk menyembuhkan penyakit hati, penghadaman dan pernafasan, menaikkan prestasi batin dan sebagai anti-oksida dan anti-bakteria yang berkesan.


Madu Sidr Al-Wafa ialah madu yang diambil terus dari pembekal di Yaman untuk jaminan kualiti dan khasiat yang terkandung di dalam madu. 

Kami membekalkan madu gred AA, Muraie 1 dan Muraie 2 untuk kepuasan anda





Untuk keterangan lanjut sila hubungi:

Ust Wan 019-6311370 (call/whatsapp/sms/wechat)


Tiada ulasan:

Catat Ulasan